Kennismakingsgesprek

We starten met een kennismakingsgesprek bij jou thuis. Op deze manier kan ik gelijk zien hoe je omgeving eruitziet. We bespreken je wensen en doelen en ik maak een voorstel hoe we het kunnen aanpakken.

Een werkafspraak duurt meestal 2 à 3 uur. Uit ervaring weet ik dat dit lang genoeg is om energiek en geconcentreerd aan de slag te zijn. In sommige gevallen kiezen we voor een kortere of langere tijd, afhankelijk van de wensen.

We beslissen samen waar we mee beginnen en dat is meestal wat je het meeste energie kost. Ik leer je een methode die ervoor zorgt dat je het huis, je taken en planning zelf in orde kan houden.

Het is mogelijk om coaching tussen de afspraken te plannen, dit kan via de telefoon of online plaatsvinden.

De aanpak van Balans in Organiseren ziet er als volgt uit:

We zoeken spullen uit en delen de ruimte en je kasten optimaal in

Je leert ordenen en ook weggooien
 
Je leert kiezen en begrenzen, prioriteiten stellen en het maken van een realistische planning.
 
We maken samen een duidelijk dag en weekplanning, wat passend is bij je levensstijl
 
We zorgen voor een eenvoudig overzichtelijk systeem voor je administratie
 
Je ontvangt tips & tools voor je huishouden, denk hierbij aan de boodschappen, poetsen, de was en strijk
 
Aanleren van routine waarmee je de resultaten kan vasthouden
 
Na afloop van de begeleiding laat ik je achter in een overzichtelijk, opgeruimd en comfortabel huis met een plan op maat om je huis, de tijdsplanning, en energie zo te houden.

Hoelang duurt een traject?

Dit hangt af van je wensen, doelen en situatie.

Wil je alleen de kasten op orde krijgen of moet de hele woning aangepakt worden?

Lukt het je om keuzes te maken of vind je het lastig om spullen weg te doen?

Wil je leren je tijd beter in te delen of kan je nog niet het overzicht bewaren bij het plannen?

Zijn er ook psychische zorgen die je organiseren, plannen en leven beïnvloeden?

Hoe is de thuissituatie en wie in het gezin kan meehelpen in dit traject?